counter create hit

مطالب مرتبط:

پنج هزار و 100 مگاوات کسری برق در سال جاری/ دولت تدبیر کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به میزان کاهش بارش برف و باران در کشور و کم شدن میزان تولید برق از نیروگاههای آبی، گفت: پیش بینی می شود که پنج هزار و 100 مگاوات کسری برق در سال جاری داشته باشیم که اگر دولت، تدبیر لازم را نداشته باشد، باید به پنج درص ...

۱۹ راهکار سازمان هواشناسی برای عبور از خشکسالی سخت امسال

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای از کاهش ۴۸ درصدی بارش های کشور و تداوم خشکسالی تا پایان سال زراعی جاری خبر داد و در قالب راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ۱۹ توصیه را برای عبور از بحران و کاهش اثرات خشکسالی ارائه کرد. ...

جزئیات جدید پرداخت ارز دانشجویی

مبلغ قابل تأمین ارز دانشجویی حداکثر سالانه ۱۵۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها بابت شهریه دانشگاه و حداکثر ماهیانه ۱۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها برای دانشجو و حداکثر ماهیانه ۵۰۰ دلار برای هر عضو خانواده وی است. ...

تکلیف سپنتا نیکنام تا اردیبهشت مشخص می شود

عضو هیات رییسه شورای عالی استان ها گفت: با توجه به رایزنی ها و نامه نگاری های این شورا با مجمع تشخیص مصلحت نظام، وضعیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد تا اردیبهشت آینده مشخص می شود. ...

پست اینستاگرامی سردار سلیمانی

اینستاگرام منسوب به سردار سلیمانی همزمان با تهدید آمریکا برای حمله به سوریه تصویری منتشر کرد و نوشت: هرگونه اهتمام و تلاش در راه خدا جهاد مصداق جهاد فی سبیل الله است. ...

قیمت نفت به بالاترین رکورد خود رسید

پس از این که عربستان اعلام کرد که موشکی که به ریاض شلیک شده بود را هدف قرار داده است و رییس جمهور آمریکا به روسیه در مورد حمله قریب الوقوع به سوریه اخطار داد، قیمت نفت جهش کرد. ...

واردات روغن پالم به یک شرط از عوارض گمرکی معاف شد + سند

جزییات دستورالعمل معافیت گمرکی برخی روغن ها از جمله پالم در ازای خرید تضمینی دانه های روغنی سال ۹۷ مشخص شد.

تندگویان: درباره پرونده های فساد قبلا هشدار دادیم

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به ورود دادستانی به موضوع استعفای شهردار تهران گفت: اگر دادستانی سلیقه خودش را به نهادی که پایگاه مردمی دارد و اعضای آن مردم منتخب یک شهر هستند اعمال کند، نادرست است. دادستانی نباید اقدامات اعضای شورای شهر را زیر سوال ببرد مگر ...

نکات مهم مصوبه ارزی دولت/ رانت وارداتی از مناطق آزاد حذف شد

بر اساس مصوبه ارزی ۱۶ بندی روز گذشته دولت، واردات کالای تجاری از مناطق آزاد بدون ثبت سفارش ممنوع شد.

نحوه قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی مشخص شد

یک مقام مسئول در سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: از آنجا که سازمان غذا و دارو بدون توجه به مصوبه کارگروه تنظیم بازار اقدام به قیمت گذاری برخی از تجهیزات پزشکی می کرد، موضوع در جلسات مطرح شد. ...

فروش نیمی از سهام یک پالایشگاه بزرگ هند به عربستان

مقامات دولت هند اعلام کرده اند، آماده واگذاری ۵۰ درصد سهام پروژه احداث پالایشگاه بزرگ راتانگیری با ظرفیت ۱٫۲ میلیون بشکه نفت خام در روز به شرکت عربستانی آرامکو هستند. ...

ممنوعیت صید برخی از آبزیان در آب های هرمزگان

شیلات هرمزگان با توجه به فرارسیدن فصل بهار و آغاز تخم گذاری آبزیان، صید برخی از آبزیان در حال انقراض را در خلیج فارس، محدوده آب های هرمزگان ممنوع اعلام کرد. ...

اوپک: قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در آخرین گزارش ماهیانه خود، متوسط قیمت نفت ایران در ماه مارس (اسفند-فروردین) را 62 دلار و 23 سنت در هر بشکه اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن 0.1 درصد افزایش دارد. ...

تعطیلات بارانی در کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه غالب استان های کشور در سه روز آتی با بارش باران و وزش باد مواجه می شوند، گفت: دمای هوای سواحل خزر و استان های شمالی در سه روز آینده ۱۲ درجه کاهش می یابد. ...

ایرانی ها در نوروز ۹۷ بیشتر به کدام کشور ها رفتند؟

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز متعلق به کشور ترکیه است که به چندین شهر آن امکان سفر هوایی وجود دارد، در رتبه های بعد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و عراق قرار دارند. ...

امیر پوردستان: دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیروان گفت: دشمنان بدانند نیروهای مسلح ایران هرگز غافلگیر نمی شوند و دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند. ...

خسروتاج: لزوم بازگشت ارز صادرکنندگان به نظام ارزی کشور/ مشکل دلار سفته بازی عده ای خاص بود

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که طبق بخش نامه های جدید صادر شده لازم است ارز حاصل از صادرات به نظام ارزی کشور منتقل شود، گفت: مشکل اصلی بازار ارز معامله ها و سفته بازی های عده ای خاص بود که برای ایجاد درآمد از ارز انجام می دادند. ...

تولید و عرضه خودروهای جدید, حداقل ۵۰ درصد از ذخیره سازی داخلی

تولید و عرضه خودرو های جدید با حداقل ۵۰ درصد داخلی سازی

گروه اجرایی سایبری گفت: از سایپا صنعت خودرو در راستای سیاست های اعلام شده توسط وزیر صنعت و معدن و تجارت در تمام قراردادهای جدید با شرکای تجاری ساخت داخل حداقل 50 درصد قطعات در زمان شروع تولید این محصولات به عنوان یک اصل اساسی ، مردم. به گزارش سایپا نیوز. مهندس اینجا جمهور از خودرو سایپا در پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو گفت: کشور ایران به دلیل امکان خاص همواره یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه گذاری می آیند در منطقه استراتژیک، دسترسی به بازاری بزرگ و هزینه های پایین انرژی، دیگر عواملی هستند که علاوه بر نیروی کار متخصص، ماهر و اقتصادی در ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در ایران نقش ایفا می کند. مدیرعامل گروه خودروسازی ساییا تصریح کرد: ارزش فروش صنعت خودرو در جهان بیش از 3 هزار میلیارد دلار بوده که معادل 4 درصد کل GDP جهان است، بر این اساس اگر صنعت خودرو را به عنوان یک کشور در نظر بگیریم پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می‌آید و زنجیره تامین و صنعت قطعه سازی به عنوان محرک اصلی و بازوی پر توان خودرو سازی نقشی ویژه در اقتصاد جهان و کشورهای صاحب این صنعت ایفا می کند. وی افزود: جایگاه صنعت قطعه‌سازی همواره در صنعت خودروی جهان رو به رشد بوده است، به طوری که در سال 2015، سهم تامین‌کنندگان از ارزش افزوده خودرو، به 82 درصد رسیده است وروندهای جهانی نشان می دهد خودروسازان در سال های اخیر در حال خارج شدن از مالکیت بخش قطعه سازی هستند. جهرودی گفت: این روندها نشان می دهند، تامین‌کنندگان سهم بسیار بالایی را در بخش تزئینات داخلی و خارجی، ساخت قطعات الکتریکی و قطعات High-tech بر عهده گرفته‌اند وهمچنین در سال های اخیر قطعه سازان به حوزه طراحی و تولید مجموعه های استراتژیک همانند موتور و گیربکس نیز وارد شده اند. علاوه بر آن قطعه‌سازان سهم خود در هزینه‌های تحقیق، توسعه و نوآوری را نیز افزایش داده‌اند. وی تاکید کرد: در سال 2007، قطعه‌سازان در حدود 33 درصد از هزینه‌های تحقیق و توسعه صنعت خودرو را به خود اختصاص داده بودند و این رقم درحال حاضر به 50 درصد افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2020؛ این سهم به 67 درصد برسد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص عوامل کلیدی موفقیت تامین‌کنندگان جهانی گفت: قطعه‌سازان برای موفقیت، همانند خودروسازان در بازارهای جهانی حضور پیدا کردند و با به کارگیری فناوری‌های نوین و تخصص‌گرایی، دامنه فعالیت‌های خود را گسترش داده و تولید خود را اقتصادی‌تر کرده‌اند و همچنین توانایی مالی خود را افزایش داده و توانسته‌اند به سطح مطلوب‌تری از چابکی در لجستیک دست یابند و تمامی این موارد موجب ارتباط قوی و بسیار مناسب تامین‌کنندگان با خودروسازان شده است. وی افزود: اگر به صنعت خودرو در ایران نگاهی اجمالی بیاندازیم، صنعت قطعه‌سازی و زنجیره تامین همواره همپای خودروسازی در حال حرکت بوده است و در دهه 90 میلادی، افزایش خودکفایی، تقویت و توسعه زنجیره تامین داخلی در دستور کار صنعت خودروی ایران قرار گرفته است. جهرودی در ادامه گفت: استفاده از سیستم‌های نوین مدیریتی، ظرفیت‌سازی و افزایش تیراژ تولید و همچنین مدیریت قیمت تمام شده گام‌های بعدی برای توسعه زنجیره تامین داخل کشور بوده است و در دهه اخیر نیز، توسعه طراحی و مهندسی در زنجیره تامین مورد توجه قرار گرفته و با بازنگری در ساختار و تدوین رویه‌های طراحی و آدیت، به سمت جهانی شدن با نگاه منطقه ای در حال حرکت است. وی افزود: زنجیره تامین و صنعت قطعه‌سازی ایران برای پیمودن این مسیر و دستیابی به اهداف تعیین شده، همیشه در تلاش و تکاپو بوده است و در این راه همکاری‌های مناسبی را نیز با قطعه‌سازان و شرکت‌های تامین‌کننده رده یک و معتبر جهانی داشته است و در حال حاضر، بیش از 1200 شرکت قطعه‌ساز در زنجیره تامین داخل کشور در حال فعالیت هستند و بیش از 500 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار می‌باشند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: فروش این صنعت در سال گذشته در داخل کشور بالغ بر 8 میلیارد دلار بوده است و صنعت قطعه‌سازی ایران، با وجود بازار مناسب در داخل و منطقه و همچنین پتانسیل تولید بیش از 1 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در سال، فرصت مناسبی را برای حضور قطعه‌سازان جهانی نیز فراهم کرده است. وی افزود: طی سالیان گذشته تجارب ارزنده‌ای برای تولید انبوه , با کیفیت و قیمت رقابتی در این صنعت حاصل شده است، که در نتیجه آن مهندسین ، تکنیسین ها و کارگران ماهر و متخصص در این حوزه پرورش یافته‌اند و امروز صنعت قطعه سازی ایران می‌تواند از تجربیات موفق خود در همکاری‌های تجاری با قطعه‌سازان جهانی بهره‌مند شده و یک رابطه برد-برد با آنها داشته باشد ،کما اینکه برای بسیاری از قطعه سازان این اتفاق رخ داده است. جهرودی گفت: گروه سایپا توانسته است در سال 2011 تعداد 803 هزار دستگاه خودرو تولید کند که بیشترین تولید یک خودروساز در کشور ایران است و در این راستا توانسته‌ایم تولید روزانه خود را در سال جاری به 3200 دستگاه افزایش دهیم. همچنین قصد داریم در سال آتی فراتر از گذشته عمل کرده و رکورد قبلی تولید خودرو در کشور را بهبود بخشیم. وی افزود: گروه خودروسازی سایپا توانسته است گام‌های اثربخشی در توسعه محصول خود بردارد و امسال محصول اقتصادی، ایمن و با کیفیت کوئیک را به بازار عرضه کردیم که مورد توجه مشتریان قرار گرفته و در این محصول از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و نیازمندی‌های مشتریان در آن مورد توجه خواهد بود. مدیرعامل گروه سایپا گفت: سعی کردیم تصویر متفاوتی از یک خودروی ارزان قیمت، با تکنولوژی روز، با کیفیت رقابتی و استایل نوین ارائه دهیم و گروه سایپا همواره در راستای تعهدات خود, توجه ویژه‌ای را به حوزه بازار و مشتری مداری داشته است. وی تاکید کرد: در این راستا محصولات متنوعی را از نظر ابعادی و قیمتی به بازار عرضه کرده‌ایم تا ضمن جلب رضایت مشتریان, سهم بازار خود را نیز توسعه دهیم و این روند در گروه سایپا ادامه‌دار خواهد بود و هدف ما از توسعه سبد محصولات، پوشش نیاز اقشار مختلف جامعه بوده، تا از این طریق بتوانیم وظیفه خود را در قبال مردم عزیزمان ایفا کنیم. همچنین با طرح‌های مختلف فروش، سعی کردیم رضایتمندی مشتریان را نسبت به گروه سایپا افزایش دهیم و این امر باعث استقبال مشتریان از محصولات گروه سایپا و رشد قابل توجه شاخص‌های فروش شده است. جهرودی گفت: همانگونه که اشاره شد با ارائه طرح‌های جدید و منطبق با نیازهای مشتریان استقبال چشمگیری از محصولات را داشتیم که باعث رشد 63 درصدی فروش شده است و گروه سایپا با رشد 6.5 درصدی در سهم بازار تعدادی و 5.3 درصدی در سهم بازار ارزشی بیشترین رشد را در صنعت خودروی کشور تجربه کرده است. وی گفت: برنامه‌های جامع و کاملی را برای سال‌های آتی در نظر گرفته‌ایم که در آن استفاده از پتانسیل‌های بالای گروه خودرو سازی سایپا و همچنین استفاده از پتانسیل های موجود جهانی که آمادگی کار و سرمایه گذاری های مشترک را دارند ودر تمام سطوح تولید مشترک با نگاه به داخلی سازی قطعات و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی را در دستور کار خود خواهیم داشت. مدیرعامل گروه سایپا گفت: برنامه محصول گروه برای تولید سالیانه یک میلیون دستگاه از سال 1400 تدوین شده و گروه سایپا پتانسیل افزایش ظرفیت و تولید سالیانه به 1.5 میلیون دستگاه را تا سال 1404 فراهم خواهدکرد. وی گفت: گروه سایپا بنا دارد با طراحی یک مگاپلتفرم اختصاصی در هر سال یک محصول جدید بومی را به بازار ارائه نماید چراکه باور گروه سایپا در حوزه محصولات، دستیابی به 3 اصل اقتصادی بودن، ایمنی و کیفیت خواهد بود و این هدف را با سخت کوشی، خلاقیت و نوآوری و با کمک سایر بازیگران صنعت خودرو چه در داخل و یا خارج از کشور به سرانجام می‌رساند. جهرودی تصریح کرد: محصولات آینده سایپا با هدف عرضه در بازارهای جهانی طراحی خواهند شد و در اولین گام، این محصولات را به بازارهای منطقه ای صادر خواهیم کرد ودر آینده گروه سایپا قصد دارد نزدیک به 60 درصد ازمحصولات را از طریق برند سایپا و 40 درصد را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای برتر خارجی انجام دهد. وی گفت: همچنین در راستای افزایش همکاری‌های تجاری خود با شرکای خارجی، بنا داریم در سال آتی، محصول جدیدی با همکاری شرکت رنو تولید و به بازار عرضه کنیم که امروز در حال شروع مذاکرات اولیه آن هستیم که محصولی با کیفیت و ارزان قیمت خواهد بود تا بتوانیم از طریق ارائه آن و در راستای مسئولیت اجتماعی گروه سایپا، نیاز تمامی اقشار جامعه را پاسخگو باشیم. مدیرعامل گروه سایپا گفت: همانطور که مستحضرید شرکت سایپا سیتروئن فعالیت خود را حدود یکسال است آغاز کرده است و این شرکت مشترک، در زمینه توسعه محصول، برنامه‌ریزی خرید، مهندسی، فروش، خدمات پس از فروش با رویکرد متفاوت و مطابق با استانداردهای جهانی فعالیت می کند و راه اندازی خطوط تولید موتور و قطعات اصلی از جمله دستاوردهای این شرکت مشترک برای صنعت خودرو کشور می‌باشد. همچنین 30 درصد از کل تولیدات شرکت سایپا سیتروئن را صادر خواهد شد. وی گفت: در ابتدای این همکاری تولید سه محصول روز دنیا در دستور کار قرار گرفته است و در سال 2018 دو محصول جدید C3 و C3-XR را که از موفق‌ترین محصولات شرکت سیتروئن هستند، به بازار ارائه خواهد شد و از شبکه تخصصی فروش و خدمات پس از فروش مطابق با استانداردهای سیتروئن و سایپا برای ارائه خدمات متمایز به مشتریان، بهره خواهیم برد. جهرودی تصریح کرد: سیاست گروه خودروسازی سایپا در حوزه زنجیره تامین، حمایت از صنعت قطعه‌سازی و همچنین ایجاد یک رابطه بسیار مستحکم و در هم تنیده میان گروه سایپا و قطعه‌سازان است و گروه خودروسازی سایپا، دارای قطعه‌سازانی تحت مالکیت خود می باشد که به تولید بخشی از قطعات مورد نیاز این گروه می پردازند. وی افزود: مدیریت زنجیره تامین حاصل تجربه حضور در بخش قطعه‌سازی است و در 30 سال اخیر، حرکت قطعه‌سازان جهانی به سمت ایجاد نظام رده‌بندی بوده است. به این مفهوم که خودروسازان با تامین‌کننده‌های رده یک، در تعامل بوده و شرکت‌های رده دو و سه از طریق شرکت‌های رده یک با خودروسازان در ارتباط بوده‌اند که این امر موجب مدیریت بهینه زنجیره تامین شده است. مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: روندهای جهانی، نشان دهنده انتقال برخی از مسئولیت‌های خودروسازان در حوزه مدیریت زنجیره تامین به شرکت‌های تامین‌کننده رده یک می‌باشد و بر این اساس تمرکز خودروسازان بر یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، برندسازی، فروش و خدمات پس از فروش بوده است. وی افزود: تامین‌کنندگان رده یک نیز با افزایش نقش خود در صنعت خودرو، مسئولیت مجموعه‌سازی، تحقیق و توسعه و مدیریت زنجیره تامین شرکت‌های رده پایین را به عهده گرفته‌اند. جهرودی به تحول عظیم در صنعت خودرو که با راهبری، مدیریت و حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با رهنمود رئیس جمهور در حال شکل گیری است اشاره کرد و گفت: در این برنامه گروه خودرو سازی سایپا نقش ویژه ای ایفا خواهد کرد. وی تصریح کرد: در برنامه جامع نوسازی ناوگان خودروهای سنگین که بزرگترین تحول صنعت خودرو در سال های اخیر می باشد، سهم قابل ملاحظه ای در تولید این محصولات خواهیم داشت و انجام این مهم می تواند نقش موثری در کاهش آلودگی هوا به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات جامعه امروز داشته باشد. مضاف بر اینکه فرصت بسیار شایسته ای در جهت رشد و ارتقای صنعت قطعه سازی در بخش ماشین های سنگین و خودروهای تجاری خواهد بود. مدیرعامل گروه سایپا افزود: جهت حمایت عملی از صنعت قطعه سازی کشور مطابق با روندهای جهانی، در نظر داریم نقش خود را در قطعه‌سازی کاهش داده و آن را به متخصصان این حوزه واگذار کنیم. بر این اساس استراتژی ما، واگذاری سهام قطعه‌سازان تحت مالکیت خود به بخش خصوصی بصورت تدریجی و طی سال‌های آتی خواهد بود.